miercuri, 31 august 2011

Intrumente de evaluare a brandului personal



Pentru ca ieri intrebam care este valoarea noastra de piata sa vedem cum ne-am descurcat. Am stiut sa ne evaluam obiectiv? Iata cateva intrumente de evaluate a brandului personal!





EVALUAREA CORECTA A BRANDULUI PERSONAL:
1. Sunt cunoscut pentru...(treceti 1-2 lucruri). Pana anul viitor planuiesc sa fiu cunoscut si pentru....(faceti o lista cu lucrurile pe care le doriti).
2. Proiectul meu actual imi ofera.......(treceti lucrurile bune/provocarile oferite de activitatile curente)
3. Lucrurile pe care le-am invatat in ultimele 3 luni includ...............
4. In ultimele 3 luni am cunoscut persoane noi:.....(treceti-le numele)
5. Principala mea modalitate de a-mi imbunatati CV-ul in urmatoarele 90 de zile este................
6. Asigurati-va ca CV-ul este diferit de cel de acum 1 an rin cel putin 2 aspecte.

CREATI UN ANUNT DE UN SFERT DE PAGINA PENTRU EU SRL
Suna ciudat dar nu este altceva decat un text pe care trebuie sa il faceti si in care sa va descrieti avantajele si experienta in raport cu job-ul pe care il target-ati. Ce puteti voi sa oferiti si nu este oferit de nimeni altcineva?
O scrisoare de intentie in care, pe langa dorinta de a lucra pentru firma respectiva, vindeti-va!

DECLARATIE PERSONALA DE POZITIE DE OPT CUVINTE
" daca nu iti poti descrie pozitia in opt cuvinte sau mai putin, nu ai o pozitie"- Jay Levinson si seth Godin, Get What You Deserve!

UN ABTIBILD CARE SA VA DESCRIE ESENTA
Nu este simplu. Dar ganditi-va la politicienii americani care, tot timpul in campania electorala, au abtibilduri care pot contine cuvinte cheie, logo-uri inspirationale sau slogan-uri care ramana in mintea alegatorilor. Este un exercitiu important: "descrieti-va sub forma unui abtibild"

Traim intr-o lume foarte agitata si aglomerata si important este sa urmarim ESENTIALUL.
AVEM NEVOIE DE O IMAGINE!
Oamenii "gandesc" vizual. O imagine face, intr-adevar, cat un milion de cuvinte, iar marile branduri de identifica deja cu imagini vizibile usor de recunoscut- Nike, Mcdonald's, Coca-Cola- imagini simple si puternice care stabilesc conexiuni cu consumatorii.

deci cum arata brandul vostru personal? Va faceti remarcati sau pur si simplu va pierdeti in multime?

marți, 30 august 2011

Care este valoare mea de piata?

Pana la urma atunci cand mergem la un interviu sau cand ne interesam despre un job intrebam si "cati bani da X (firma respectiva)". Dar cati dintre noi se intreaba cam care ar fi salariul pe care il merita? Care este salariul din piata corespunzator pregatirii si experientei lor? Care sunt salariile din piata pentru posturile similare?

Stiu. Este greu de dat un raspuns si asta pentru ca in ultimii 2 ani, din cauza contextului economic-aceasta criza in spatele careia se ascund ca in spatele unei cortine si isi motiveaza absenta de implicare cei implicati in procesul de recrutare, nu se mai pot face evaluari realiste asupra pietei resurselor umane. Un lucru este cert: salariile nu au crescut! Dar ce s-a intamplat cu oamenii? Au stagnat si eu din punct de vedere al acumularii de cunostinte? Au refuzat sa mai munceasca?  Au refuzat sa mai gandeasca? NU!!!

Acestea fiind spuse, revenim la problema initiala: aceea de a crea un brand personal, acel  EU SRL si de a-i stabili si valoarea de piata. Odata stabilita, aceasta va fi inca o caramida la construirea brandului personal si ne va ajuta sa ne canalizam energia pentru atingerea obiectivului propus.

Sa facem un exercitiu. Sa incercam sa ne stabilim valoarea de piata.



Ulterior voi reveni cu niste instrumente de evaluare a brandului personal: pentru ghidare (in cazul in care nu ati reusit sa stabiliti valoarea) sau pentru verificare (pentru a vedea cat de realisti ati fost).

Life Coaching

Mai e nevoie de alte explicatii?


luni, 29 august 2011

Ce imi doresc sa fiu?

"Ce vrei sa te faci cand o sa fii mare?" Cred ca toti am auzit fraza in copilarie  cel putin o data pe saptamana.
Stiti ce cred eu? Parintii isi intreaba copiii ce vor sa devina cand vor fi mari pentru ca...sunt in cautare de idei:).

Ajungem la maturitate si in diverse forme ne intrebam:
Ce imi doresc EU sa fiu?
Ce imi doresc EU sa reprezint?
Conteaza munca MEA?
Aduc EU vreo contributie?



Dar cati dintre noi au raspuns intr-adevar la aceste intrebari? Cati dintre noi au gasit raspunsurile? Putini.
Cu  exercitiu putem gasi raspunsurile care ne vor ajuta sa ne construim brandul personal, marca noastra, EU SRL!


Iata cateva metode:
1. Incercati sa transformati discutiile din pauzele de masa/ de cafea pe care pe aveti cu colegii, din discutii de tipul "de ce vor sa reduca aceste preturi in conditiile in care..." in "ce ocazia grozava de a ne redefini slujba...daca putem aborda problema cum trebuie
2. Realizati o lista cu 25 de fraze care va definesc (lucruri de conteaza). Puneti in practica 5 dintre aceste fraze in proiectele curente.
3. Orice brand bine definit are si un slogan. Incercati sa inventati sloganuri de tipul: SUNT CEL MAI BUN IN DOMENIUL MEU! DND: LUCREZ LA NISTE CHESTII GROZAVE! MUNCA FACE DIFERENTA! EXPERIENTA ESTE IMPORTANTA!
4. Sigur exista o persoana pe care o admirati pentru ceea ce face (cantaret, sportiv, artist etc). Poate munca voastra sa dvina asemanatoare cu a lor? Sigur! Revizuiti punctele de mai sus si adoptati-le.

TRECETI LA TREABA!

Office Insights

Depinde de mine...numai si numai de mine!

Este o propozitie pe care o auzim des. La un moment dat chiar ma saturasem de ea. Insa, am avut norocul si rabdarea de a sta putin si de a ma gandi dincolo de cuvinte.
Buddha spunea:
" tamplarii lucreaza lemnul. Arcasii, sagetile. Inteleptii se modeleaza pe sine."

Toti avem exemple din copilarie care ne-au facut sa spunem: "asta vreau sa ma fac si eu cand voi fi mare" sau " niciodata nu voi fi asa".

 Uneori, este bine sa intoarcem capul catre prietenii de pe ocean (SUA) pentru ca ei au fost dintotdeauna o natiune Self-Help, o natiunea oamenilor care se bazeaza pe sine si care respecta oamenii asa cum sunt ei de fapt. Inainte de a ne forma o opinie despre cineva trebuie sa invatam sa ascultam, pentru ca numai ascultand putem invata. daca vorbim in loc sa ascultam nu avem timp sa acumulam informatie. trebuie sa vorbim doar dupa ce avem capacitatea necesara.

Un alt aspect important legat de modul in care vrem sa ne formam ca brand personal (sa ne uitam la Michael Jackson sau la Amy Winehouse- fiecare a avut ceva special si se identifica prin ceva) este reprezentat de ELIMINAREA GANDURILOR NEGATIVE. Faceti o lista cu toate aspectele pozitive din viata voastra, existente sau potentiale. Incercati pe cat posibil sa va ghidati in functie de ele si nu uitati sa...zambiti! Daca nu puteti, exersati! Exersati in oglinda! Suna bizar dar functioneaza. Si pana la urma cine va vede acasa, in olginda de la baia in care sunteti singur? Nu are cine sa rada de voi...S-a demostrat stiintific faptul ca "actiunea" de a zambi relaxeaza.

Fiti relaxati pentru a transmite exact ceea ce v-ati propus!

Office Insights

Sa incepem...

...sa ne facem noi dreptate.


Ceea ce vreau sa spun este ca mi-a cam ajuns sa citesc articole si studii in care rezultatele sunt aceleasi si anume: "managerii romani nu stiu sa isi motiveze angajatii" sau "80% dintre fostii angajati nu  recomanda compania la care au lucrat" sau " oamenii care vin la interviuri nu sunt suficient pregatiti dar vor salarii la nivel european".

O sa ma bazez pe ultima afirmatie si o sa spun ca nu cred ca un potential candidat (pentru ca am fost la multe interviuri in calitate de candidat) pretinde lucruri pe care nu stie sa le faca si cere salarii exorbitante. Insipirata de o carte pe care am citit-o de curand am hotarat ca e cazul sa impartasesc cu voi cateva sfaturi, ponturi, idei  sau numiti-le voi cumva.

Vrea sa scriu aici cate o idee in fiecare zi, sau o data la doua zile  (dupa posibilitati si timp) astfel incatt sa va ajut sa va dati seama unde gresiti/ daca gresiti/ ce faceti bine si ce nu faceti bine la interviul de angajare si ulterior in cadrul companiei.

Angajatorul are niste intrebari standard in cadrul interviului, eventual ceva teste de aptitudini sau de personalitate, iar noi, potentialii candidati incercam sa facem slalom printre ele si sa ne marketam cat mai bine, sa spunem ce stim noi sa facem, ce experienta avem si care ne sunt planurile pe termen mediu.

Pana la urma interviul este o "vanzare". Ne creem un brand (personal), ne marketam si ulterior ne vindem (daca brandul e bun si campania de promovare pe masura).

Pentru cei care pana acum nu au mai avut parte de interviuri, sau pentru cei care au fost la interviuri si nu inteleg unde au gresit si de ce nu au fost selectati pentru etapele urmatoare (m-am regasit in situatia asta de cele mai multe ori), sper ca randurile si paginile ce vor urma a fi scrise sa fie de ajutor.

Nu le luati ca pe niste reguli! Cititi si extrageti ce vi se potriveste, astfel incat sa reusiti sa va creati un brand personal unic!

Office Insights